Wpis na listę radców prawnych po egzaminie zawodowym

opublikowano: 9 maj 2025 obowiązuje do: 31 gru 2025
Wszyscy
Wpis na listę radców prawnych po egzaminie zawodowym

Termin składania wniosków o wpis na listę radców prawnych do dnia 22 maja 2025 r.

 

Osoby wnoszące o wpis po ukończonej aplikacji radcowskiej i złożonym egzaminie radcowskim obowiązane są do wniosku dołączyć następujące dokumenty:

  1. Kartę ewidencyjną (podpisaną),
  2. Życiorys zawierający opis przebiegu pracy zawodowej (podpisany) – dopuszczalne CV (podpisane),
  3. 2 zdjęcia – zgodnie z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodu osobistego (prosimy o czytelne podpisanie zdjęć na odwrocie),
  4. Informację o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego, opatrzoną datą nie wcześniejszą niż 1 miesiąc przed złożeniem wniosku,
  5. Oświadczenie o korzystaniu w pełni  z praw publicznych,
  6. Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
  7. Oświadczenie o zakończonych lub toczących się przeciwko wnioskodawcy postępowaniach karnych lub dyscyplinarnych,
  8. Oświadczenie zawierające informacje, czy i w jakich okręgowych izbach radców prawnych wnioskodawca składał uprzednio wniosek o wpis na listę radców prawnych i o rozstrzygnięciach zapadłych w postępowaniu o wpis;
  9. Oświadczenie, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 – 1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2013 r. poz. 1388), albo informację, o której mowa w art. 7 ust. 3a tej ustawy, w przypadku osób urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r.
  10. Odpis aktu małżeństwa lub decyzji o zmianie nazwiska (w przypadku zmiany nazwiska)

11. Dowód wniesienia opłaty za decyzję w sprawie wpisu na listę radców prawnych wraz z opłatą manipulacyjną związaną z prowadzeniem postępowania o wpis na listę radców prawych – w łącznej wysokości 60% minimalnego wynagrodzenia za pracę, o którym mowa w ustawie z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz.U. z 2018 r. poz. 2177), tj. 2800 (zgodnie z uchwałą KRRP Nr 144/VII/2010 z dnia 17 września 2010 r.) – na konto OIRP w Opolu:

Okręgowa Izba Radców Prawnych w Opolu
Bank Polskiej Spółdzielczości Odział Opole
Nr: 03 1930 1028 2241 0249 9167 0001

Tytułem : Wpis na listę radców prawych

 

Przy wniosku o wpis na listę radców prawnych złożyć należy podpisany formularz – Obowiązek Informacyjny RODO

 

Osoby wnoszące o wpis w trybie art. 25 ustawy o radcach prawnych obowiązane są do wniosku dołączyć następujące dokumenty:

  1. Kartę ewidencyjną (podpisaną);
  2. Życiorys zawierający opis przebiegu pracy zawodowej (podpisany) – dopuszczalne CV (podpisane),
  3. 2 zdjęcia – zgodnie z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodu osobistego (prosimy o czytelne podpisanie zdjęć na odwrocie);
  4. Oryginał dyplomu ukończenia studiów wyższych prawniczych w Rzeczypospolitej Polskiej lub zagranicznych studiów prawniczych uznanych w Rzeczypospolitej Polskiej lub odpis dyplomu uwierzytelniony przez uczelnię lub notariusza – dotyczy osób, które wcześniej złożyły kopię dokumentu;
  5. dokument zaświadczający uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu sędziowskiego, prokuratorskiego lub notarialnego;
  6. umowy o pracę wraz z dokumentami określającymi zakres obowiązków lub zaświadczeniami od pracodawcy określającymi zakres obowiązków, lub umowy cywilnoprawne wraz z oświadczeniem o złożeniu deklaracji do właściwego urzędu skarbowego oraz zapłaceniu podatku wynikającego z tytułu tych umów – w przypadku osób, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 4 i 5;
  7. dokument zaświadczający uzyskanie tytułu profesora lub stopnia naukowego doktora habilitowanego- w przypadku osób o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1;
  8. dokument zaświadczający uzyskanie stopnia naukowego doktora nauk prawnych – w przypadku osób, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 5;
  9. zaświadczenie adwokata lub radcy prawnego, z którego wynikać będzie, iż osoba ubiegająca się o wpis wykonywała wymagające wiedzy prawniczej czynności bezpośrednio związane ze świadczeniem pomocy prawnej przez adwokata lub radcę prawnego – w przypadku osób, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 4 lit. b i pkt 5 lit. b;
  10. dokumenty zaświadczające co najmniej 3-letni okres zatrudnienia w urzędach organów władzy publicznej lub w państwowych jednostkach organizacyjnych i wykonywania wymagających wiedzy prawniczej czynności bezpośrednio związanych z tworzeniem projektów ustaw, rozporządzeń lub aktów prawa miejscowego – w przypadku osób, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 4 lit. c i pkt 5 lit. c;
  11. Informację o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego, opatrzoną datą nie wcześniejszą niż    1 miesiąc przed złożeniem wniosku;
  12. Oświadczenie o miejscu zamieszkania uzasadniającym właściwość miejscową Izby;
  13. Oświadczenie o korzystaniu w  pełni  z praw publicznych;
  14. Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych;
  15. Oświadczenie o zakończonych lub toczących się przeciwko wnioskodawcy postępowaniach karnych lub dyscyplinarnych;
  16. w przypadku osób urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r. oświadczenie, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 – 1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2013 r. poz. 1388), albo informację, o której mowa w art. 7 ust. 3a tej ustawy;
  17. Odpis aktu małżeństwa lub decyzji o zmianie nazwiska (w przypadku zmiany)
  18. Oświadczenie zawierające informacje, czy i w jakich okręgowych izbach radców prawnych wnioskodawca składał uprzednio wniosek o wpis na listę radców prawnych i o rozstrzygnięciach zapadłych w postępowaniu o wpis;
  19. Opinię okręgowej rady adwokackiej lub rady izby notarialnej, jeżeli wnioskodawca jest członkiem samorządu adwokackiego lub notarialnego;
  20. Dowód wniesienia opłaty za decyzję w sprawie wpisu na listę radców prawnych wraz z opłatą manipulacyjną związaną z prowadzeniem postępowania o wpis na listę radców prawych – w łącznej wysokości 100% minimalnego wynagrodzenia za pracę, o którym mowa w ustawie z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz.U. z 2018 r. poz. 2177), tj. 4.666 zł zgodnie z uchwałą KRRP Nr 144/VII/2010 z dnia 17 września 2010 r.) – na konto OIRP w Opolu:

Okręgowa Izba Radców Prawnych w Opolu
Bank Polskiej Spółdzielczości Odział Opole
Nr: 03 1930 1028 2241 0249 9167 0001

Tytułem : Wpis na listę radców prawych

 

Przy wniosku o wpis na listę radców prawnych złożyć należy podpisany formularz – Obowiązek Informacyjny RODO


Inne aktualności z działu Wszyscy

XXIX Tenisowe Mistrzostwa Polski Prawników 23-25 maja 2025 r.

28 kwi 2025
Kultura Informacja Galeria

Konkurs „Najlepsza praca naukowa poświęcona samorządowi radców prawnych oraz deontologii zawodowej” (edycja 2025)

27 mar 2025
Kultura Informacja Galeria

Współpraca z Hotelem Mercure 2025 r. - ceny korporacyjne

20 gru 2024
Kultura Informacja Galeria

Lista delegatów na Zgromadzenie Okręgowej Izby Radców Prawnych w Opolu XII Kadencji

20 cze 2024
Kultura Informacja Galeria

Wpis na listę radców prawnych po egzaminie zawodowym

13 cze 2024
Kultura Informacja Galeria