Wpis na listę aplikantów radcowskich na rok szkoleniowy 2025
Wpis na listę aplikantów radcowskich na rok szkoleniowy 2025
Informacja dotycząca wniosku o wpis na listę aplikantów radcowskich
na rok szkoleniowy 2025
Osoby, które uzyskały pozytywny wynik z egzaminu wstępnego na aplikację radcowską oraz zamierzają uzyskać wpis na listę aplikantów radcowskich tak by rozpocząć zajęcia na I roku aplikacji radcowskiej od dnia 1 stycznia 2025 r. proszone są o złożenie wniosku o wpis
do dnia 31 października 2024 r.
Powyższy termin jest instrukcyjny, podyktowany wymogami organizacyjnymi.
Przypominamy jednocześnie, że podstawą wniosku może być tylko prawomocna uchwała.
W związku z powyższym w przypadku składania wniosku o wpis w termie krótszym niż 14 dni od dnia otrzymania uchwały, przed złożeniem wniosku należy skorzystać z możliwości wynikającej z art. 127a k.p.a, a odpis oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania od uchwały o wyniku egzaminu wstępnego na aplikacje radcowską dołączyć do wniosku.
Wykaz dokumentów, które należy złożyć:
1) wniosek o wpis na listę aplikantów radcowskich,
2) informację o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego opatrzoną datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed złożeniem wniosku - jednocześnie Departament Zawodów Prawniczych wskazuje, iż wydruk wizualizacji dokumentu elektronicznego "Informacja o osobie z Krajowego Rejestru Karnego" nie jest dokumentem, o czym Ministerstwo Sprawiedliwości informuje na stronie internetowej pod adresem: http://ekrk.ms.gov.pl/ep-web,
3) oświadczenie o toczących się lub zakończonych postępowaniach karnych i/lub dyscyplinarnych,
4) oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych i oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
5) oświadczenie o miejscu zamieszkania,
6) dowód wniesienia opłaty w postępowaniu o wpis zgodnie z uchwałą KRRP nr 144/VII/2010 z 17 września 2010 r. w wysokości 430 zł wpłaconej na konto OIRP w Opolu, w banku BPS nr 03 1930 1028 2241 0249 9167 0001 tytułem: wniosek o wpis na listę aplikantów radcowskich, imię i nazwisko,
7) zgoda na przetwarzanie danych osobowych.
Osoby, które do wniosku o dopuszczenie do egzaminu wstępnego na aplikację dołączyły zaświadczenie o zdaniu egzaminu magisterskiego albo kserokopię dyplomu, obowiązane są wraz z wnioskiem o wpis na listę aplikantów dostarczyć oryginał albo urzędowy odpis dyplomu ukończenia wyższych studiów prawniczych w Rzeczypospolitej Polskie
Prosimy również o składanie wniosków z propozycją patrona - radcy prawnego, który na sprawowanie funkcji patrona wyraził pisemną zgodę i stosowne oświadczenie
(wzór oświadczenia w załączniku). Patron może być z innej Izby. Oświadczenia patrona można składać do dnia 15 grudnia 2024 r.
Dokumenty do pobrania
Inne aktualności z działu Aplikanci
Oferta pracy
Oferta pracy
Informacja o płatnościach za aplikację radcowską