Wpis na listę radców prawnych
Osoby wnoszące o wpis po ukończonej aplikacji radcowskiej i złożonym egzaminie radcowskim obowiązane są do wniosku dołączyć następujące dokumenty:
1. Kartę ewidencyjną (podpisaną),
2. Życiorys zawierający opis przebiegu pracy zawodowej (podpisany) – dopuszczalne CV
3. 2 zdjęcia – zgodnie z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodu osobistego (prosimy o czytelne podpisanie zdjęć na odwrocie),
4. Informację o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego, opatrzoną datą nie wcześniejszą niż 1 miesiąc przed złożeniem wniosku,
5. Oświadczenie o korzystaniu w pełni z praw publicznych,
6. Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
7. Oświadczenie o zakończonych lub toczących się przeciwko wnioskodawcy postępowaniach karnych lub dyscyplinarnych,
8. Oświadczenie zawierające informacje, czy i w jakich okręgowych izbach radców prawnych wnioskodawca składał uprzednio wniosek o wpis na listę radców prawnych i o rozstrzygnięciach zapadłych w postępowaniu o wpis;
9. Oświadczenie, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 – 1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2013 r. poz. 1388), albo informację, o której mowa w art. 7 ust. 3a tej ustawy, w przypadku osób urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r.
10. Odpis aktu małżeństwa lub decyzji o zmianie nazwiska (w przypadku zmiany nazwiska)
11. Dowód wniesienia opłaty za decyzję w sprawie wpisu na listę radców prawnych wraz z opłatą manipulacyjną związaną z prowadzeniem postępowania o wpis na listę radców prawych.
a. opłata za decyzję w sprawie wpisu na listę radców prawnych, która wynosi 10% minimalnego wynagrodzenia za pracę obowiązującego w dacie złożenia wniosku o wpis na listę r.pr.;
b. opłata manipulacyjna związana z prowadzeniem postępowania o wpis na listę radców prawnych, która wynosi 50% minimalnego wynagrodzenia za pracę obowiązującego w dacie złożenia wniosku o wpis na listę r.pr.
Zgodnie z Uchwałą Nr 144/VII/2010 KRRP z dnia 17 września 2010 r. opłaty zaokrągla się do pełnych złotych.
Aktualnie minimalne wynagrodzenie za pracę w 2024 roku wynosi:
1) w okresie od 1 stycznia do 30 czerwca 2024 r. - 4 242,00 zł
2) w okresie od 1 lipca do 31 grudnia 2024 r. - 4 300,00 zł podstawa prawna: Rozporządzenie Rady Ministrów z 15.09.2023 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2024 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 1893)
Okręgowa Izba Radców Prawnych w Opolu
Bank Polskiej Spółdzielczości Odział Opole
Nr: 03 1930 1028 2241 0249 9167 0001
Tytułem : Wpis na listę radców prawych
Przy wniosku o wpis na listę radców prawnych złożyć należy podpisany formularz – Obowiązek Informacyjny RODO
Osoby wnoszące o wpis w trybie art. 25 ustawy o radcach prawnych obowiązane są do wniosku dołączyć następujące dokumenty:
1. Kartę ewidencyjną (podpisaną);
2. Życiorys zawierający opis przebiegu pracy zawodowej (podpisany) – dopuszczalne CV
3. 2 zdjęcia – zgodnie z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodu osobistego (prosimy o czytelne podpisanie zdjęć na odwrocie);
4. Oryginał dyplomu ukończenia studiów wyższych prawniczych w Rzeczypospolitej Polskiej lub zagranicznych studiów prawniczych uznanych w Rzeczypospolitej Polskiej lub odpis dyplomu uwierzytelniony przez uczelnię lub notariusza – dotyczy osób, które wcześniej złożyły kopię dokumentu;
5. dokument zaświadczający uzyskanie pozytywnego wyniku z egzaminu sędziowskiego, prokuratorskiego lub notarialnego;
6. umowy o pracę wraz z dokumentami określającymi zakres obowiązków lub zaświadczeniami od pracodawcy określającymi zakres obowiązków, lub umowy cywilnoprawne wraz z oświadczeniem o złożeniu deklaracji do właściwego urzędu skarbowego oraz zapłaceniu podatku wynikającego z tytułu tych umów – w przypadku osób, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 4 i 5;
7. dokument zaświadczający uzyskanie tytułu profesora lub stopnia naukowego doktora habilitowanego- w przypadku osób o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1;
8. dokument zaświadczający uzyskanie stopnia naukowego doktora nauk prawnych – w przypadku osób, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 5;
9. zaświadczenie adwokata lub radcy prawnego, z którego wynikać będzie, iż osoba ubiegająca się o wpis wykonywała wymagające wiedzy prawniczej czynności bezpośrednio związane ze świadczeniem pomocy prawnej przez adwokata lub radcę prawnego – w przypadku osób, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 4 lit. b i pkt 5 lit. b;
10. dokumenty zaświadczające co najmniej 3-letni okres zatrudnienia w urzędach organów władzy publicznej lub w państwowych jednostkach organizacyjnych i wykonywania wymagających wiedzy prawniczej czynności bezpośrednio związanych z tworzeniem projektów ustaw, rozporządzeń lub aktów prawa miejscowego – w przypadku osób, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 4 lit. c i pkt 5 lit. c;
11. Informację o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego, opatrzoną datą nie wcześniejszą niż 1 miesiąc przed złożeniem wniosku;
12. Oświadczenie o miejscu zamieszkania uzasadniającym właściwość miejscową Izby;
13. Oświadczenie o korzystaniu w pełni z praw publicznych;
14. Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych;
15. Oświadczenie o zakończonych lub toczących się przeciwko wnioskodawcy postępowaniach karnych lub dyscyplinarnych;
16. w przypadku osób urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r. oświadczenie, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 – 1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2013 r. poz. 1388), albo informację, o której mowa w art. 7 ust. 3a tej ustawy;
17. Odpis aktu małżeństwa lub decyzji o zmianie nazwiska (w przypadku zmiany)
18. Oświadczenie zawierające informacje, czy i w jakich okręgowych izbach radców prawnych wnioskodawca składał uprzednio wniosek o wpis na listę radców prawnych i o rozstrzygnięciach zapadłych w postępowaniu o wpis;
19. Opinię okręgowej rady adwokackiej lub rady izby notarialnej, jeżeli wnioskodawca jest członkiem samorządu adwokackiego lub notarialnego;
20. Dowód wniesienia opłaty za decyzję w sprawie wpisu na listę radców prawnych wraz z opłatą manipulacyjną związaną z prowadzeniem postępowania o wpis na listę radców prawych.
a. opłata za decyzję w sprawie wpisu na listę radców prawnych, która wynosi 50% minimalnego wynagrodzenia za pracę obowiązującego w dacie złożenia wniosku o wpis na listę r.pr.;
b. manipulacyjna związana z prowadzeniem postępowania o wpis na listę radców prawnych, która wynosi 50% minimalnego wynagrodzenia za pracę obowiązującego w dacie złożenia wniosku o wpis na listę r.pr.
Zgodnie z Uchwałą Nr 144/VII/2010 KRRP z dnia 17 września 2010 r. opłaty zaokrągla się do pełnych złotych.
Aktualnie minimalne wynagrodzenie za pracę w 2024 roku wynosi:
1) w okresie od 1 stycznia do 30 czerwca 2024 r. - 4 242,00 zł
2) w okresie od 1 lipca do 31 grudnia 2024 r. - 4 300,00 zł podstawa prawna: Rozporządzenie Rady Ministrów z 15.09.2023 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2024 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 1893)
Okręgowa Izba Radców Prawnych w Opolu
Bank Polskiej Spółdzielczości Odział Opole
Nr: 03 1930 1028 2241 0249 9167 0001
Tytułem : Wpis na listę radców prawych
Przy wniosku o wpis na listę radców prawnych złożyć należy podpisany formularz – Obowiązek Informacyjny RODO
Dokumenty do pobrania
Inne aktualności z działu Wszyscy
GODZINY PRACY DELEGATURY W DNIACH 18.11.2024-29.11.2024 ROKU
Wykaz lekarzy sądowych
Lista delegatów na Zgromadzenie Okręgowej Izby Radców Prawnych w Opolu XII Kadencji
Wpis na listę radców prawnych po egzaminie zawodowym
Wyszukiwarka Stowarzyszenia Prawnicy na Rzecz Zwierząt
mLegitymacja radcy prawnego i aplikanta radcowskiego już dostępna
Przekaż proszę 1,5 % podatku za 2023 rok na rzecz organizacji pożytku publicznego Fundacji Radców Prawnych Subsidio Venire